Thursday, June 20, 2013

Ingen lyckad resa

Resan idag gick verkligen inte bra. Det började förvisso ganska bra, fram till Alvesta var det inga problem alls. Men sen började problemen. Tåget från Alvesta var 30-40 minuter sent på grund av signalfel i Skåne. Det ledde till att jag missade anslutande tåg i Mjölby och fick sitta där och vänta i två timmar på nästa tåg. När sedan väl det tåget gick blev det något trubbel i Hallsberg vilket gjorde att jag missade bussen från Örebro till Karlskoga och vackert fick vänta på nästa buss. Att vänta 40 minuter i Alvesta och två timmar i Mjölby var visserligen drygt, men värst var nog den missade bussen i Örebro. Strax innan vi var framme ropade de nämligen ut i högtalarna att bussen till Karlskoga skulle vänta in tåget, och att vi som skulle med den skulle skynda oss så mycket vi kunde till bussen. Jag skyndande mig, skyndade så mycket jag orkade utan att faktiskt börja springa. Jag går jämförelsevis fort vanligtvis, men nu gick jag ännu fortare. Jag tror jag var först av de som skulle med bussen, och var jag inte allra först så i alla fall bland de första. Men så, när jag var kanske tio meter ifrån bussen, började den jäkeln rulla iväg och jag såg bussen försvinna bort i fjärran (eller fjärran och fjärran, men bort från hållplatsen i alla fall). Jag är vanligtvis ganska tålmodig och jag överreagerar sällan, men då var inte långfingret långt borta kan jag säga. Det var liksom bara kronan som krönte en resdag av motgångar. Vid halv tre skulle jag varit framme, men när jag klev ur bussen vid busstationen var klockan redan en bit över fem. Ingen helt lyckad resdag om man säger så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home